Onko Care

Pipeline: etap rozwoju

Sprawdź możliwości wsparcia

Tematyka:

Pacjent w procesie
Dla pacjenta onkologicznego liczy się czas i skuteczność leczenia oraz wsparcia. System opieki nad chorymi jest skomplikowany i utrudnia efektywne leczenie.

Wykorzystanie radioterapii w leczeniu nowotworów
Radioterapia powinna być stosowana u ok. 2/3 pacjentów z nowotworami.
W Polsce odsetek ten wynosi 50-55%, mimo 10% wzrostu w ciągu 5 lat.

Dostępny sprzęt
W Polsce działa 52 ośrodki radioterapii. W 2022 roku leczono 99 016 pacjentów. Stare aparaty do radioterapii zostały wymienione.
Polska plasuje się w średniej europejskiej pod względem wyposażenia.

15%

Tylu pacjentów z nowotworami złośliwymi w Polsce
nie otrzymuje radioterapii, mimo że jest to dla nich
najlepsza opcja. To tak, jakby co roku 39 000 osób
nie miało dostępu do niezbędnego leczenia.

Tematyka:

Pacjent w procesie
Dla pacjenta onkologicznego liczy się czas i skuteczność leczenia oraz wsparcia. System opieki nad chorymi jest skomplikowany i utrudnia efektywne leczenie.

Wykorzystanie radioterapii w leczeniu nowotworów
Radioterapia powinna być stosowana u ok. 2/3 pacjentów z nowotworami.
W Polsce odsetek ten wynosi 50-55%, mimo 10% wzrostu w ciągu 5 lat.

Dostępny sprzęt
W Polsce działa 52 ośrodki radioterapii. W 2022 roku leczono 99 016 pacjentów. Stare aparaty do radioterapii zostały wymienione.
Polska plasuje się w średniej europejskiej pod względem wyposażenia.

15%

Tylu pacjentów z nowotworami złośliwymi
w Polsce nie otrzymuje radioterapii, mimo
że jest to dla nich najlepsza opcja. To tak, jakby co roku 39 000 osób nie miało dostępu
do niezbędnego leczenia.

Cel i zakres projektu

Zwiększenie średniej, dziennej, liczby
Pacjentów przechodzących przez radioterapię

.

Poprawa doświadczenia Pacjentów i ich rodzin w ramach
procesu diagnostyki i leczenia onkologicznego

Komfort: ścieżka pierwszorazowa do rozpoczęcia leczenia

Czas lekarza w trakcie wizyt kontrolnych

Konsylia i efektywność procesów decyzyjnych (EBM)

Ścieżki Pacjenckie, kultura doskonalenia procesów

Oczekiwane rezultaty

1. Usprawnienie rejestracji i przebiegu pierwszej wizyty
Pacjent zna i rozumie proces – Zwiększenia satysfakcji Pacjenta,
Pozytywny wizerunek placówki.

1. Usprawnienie rejestracji i przebiegu pierwszej wizyty
Pacjent zna i rozumie proces – Zwiększenia satysfakcji Pacjenta, Pozytywny wizerunek placówki.

2. Zwiększenie przepustowości wizyt kontrolnych
Uwolnienie czasu Lekarzy na obsługę Pacjentów pierwszorazowych,
Standaryzacja czynności Asystenta Medycznego.

2. Zwiększenie przepustowości wizyt kontrolnych
Uwolnienie czasu Lekarzy na obsługę Pacjentów pierwszorazowych, Standaryzacja czynności Asystenta Medycznego.

3. Poprawa efektywności przeprowadzania konsylium
Nominacja obszarów do cyfryzacji (największy wpływ),
Standaryzacja pierwszych typów ścieżek pacjenckich.

3. Poprawa efektywności przeprowadzania konsylium
Nominacja obszarów do cyfryzacji (największy wpływ), Standaryzacja pierwszych typów ścieżek pacjenckich.

4. Operatywka dyrektorska jako element ciągłego doskonalenia
Wprowadzone reguł przygotowania i przebiegu konsylium,
Efektywny proces decyzyjny w oparciu o EBM.

4. Operatywka dyrektorska jako element ciągłego doskonalenia
Wprowadzone reguł przygotowania
i przebiegu konsylium, Efektywny proces decyzyjny w oparciu o EBM.

Forma: 4 sesje warsztatowe oraz wsparcie wdrożeniowe

Produkt: Publikacja naukowa wraz ze standardem powielenia

Czas trwania: 16 tyg

Miejsce: Szpital im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu

Plan projektu

Plan projektu

Plan projektu

Razem wprowadzajmy zmiany na zdrowie!