Pacjent w procesie Dla pacjenta onkologicznego liczy się czas i skuteczność leczenia oraz wsparcia. System opieki nad chorymi jest skomplikowany i utrudnia efektywne leczenie.
Wykorzystanie radioterapii w leczeniu nowotworów Radioterapia powinna być stosowana u ok. 2/3 pacjentów z nowotworami. W Polsce odsetek ten wynosi 50-55%, mimo 10% wzrostu w ciągu 5 lat.
Dostępny sprzęt W Polsce działa 52 ośrodki radioterapii. W 2022 roku leczono 99 016 pacjentów. Stare aparaty do radioterapii zostały wymienione. Polska plasuje się w średniej europejskiej pod względem wyposażenia.
15%
Tylu pacjentów z nowotworami złośliwymi w Polsce nie otrzymuje radioterapii, mimo że jest to dla nich najlepsza opcja. To tak, jakby co roku 39 000 osób nie miało dostępu do niezbędnego leczenia.
Tematyka:
Pacjent w procesie Dla pacjenta onkologicznego liczy się czas i skuteczność leczenia oraz wsparcia. System opieki nad chorymi jest skomplikowany i utrudnia efektywne leczenie.
Wykorzystanie radioterapii w leczeniu nowotworów Radioterapia powinna być stosowana u ok. 2/3 pacjentów z nowotworami. W Polsce odsetek ten wynosi 50-55%, mimo 10% wzrostu w ciągu 5 lat.
Dostępny sprzęt W Polsce działa 52 ośrodki radioterapii. W 2022 roku leczono 99 016 pacjentów. Stare aparaty do radioterapii zostały wymienione. Polska plasuje się w średniej europejskiej pod względem wyposażenia.
15%
Tylu pacjentów z nowotworami złośliwymi w Polsce nie otrzymuje radioterapii, mimo że jest to dla nich najlepsza opcja. To tak, jakby co roku 39 000 osób nie miało dostępu do niezbędnego leczenia.
Cel i zakres projektu
Zwiększenie średniej, dziennej, liczby Pacjentów przechodzących przez radioterapię
.
Poprawa doświadczenia Pacjentów i ich rodzin w ramach procesu diagnostyki i leczenia onkologicznego
Komfort: ścieżka pierwszorazowa do rozpoczęcia leczenia
Czas lekarza w trakcie wizyt kontrolnych
Konsylia i efektywność procesów decyzyjnych (EBM)
Ścieżki Pacjenckie, kultura doskonalenia procesów
Oczekiwane rezultaty
1. Usprawnienie rejestracji i przebiegu pierwszej wizyty Pacjent zna i rozumie proces – Zwiększenia satysfakcji Pacjenta, Pozytywny wizerunek placówki.
1. Usprawnienie rejestracji i przebiegu pierwszej wizyty Pacjent zna i rozumie proces – Zwiększenia satysfakcji Pacjenta, Pozytywny wizerunek placówki.
2. Zwiększenie przepustowości wizyt kontrolnych Uwolnienie czasu Lekarzy na obsługę Pacjentów pierwszorazowych, Standaryzacja czynności Asystenta Medycznego.
2. Zwiększenie przepustowości wizyt kontrolnych Uwolnienie czasu Lekarzy na obsługę Pacjentów pierwszorazowych, Standaryzacja czynności Asystenta Medycznego.
3. Poprawa efektywności przeprowadzania konsylium Nominacja obszarów do cyfryzacji (największy wpływ), Standaryzacja pierwszych typów ścieżek pacjenckich.
3. Poprawa efektywności przeprowadzania konsylium Nominacja obszarów do cyfryzacji (największy wpływ), Standaryzacja pierwszych typów ścieżek pacjenckich.
4. Operatywka dyrektorska jako element ciągłego doskonalenia Wprowadzone reguł przygotowania i przebiegu konsylium, Efektywny proces decyzyjny w oparciu o EBM.
4. Operatywka dyrektorska jako element ciągłego doskonalenia Wprowadzone reguł przygotowania i przebiegu konsylium, Efektywny proces decyzyjny w oparciu o EBM.
Forma: 4 sesje warsztatowe oraz wsparcie wdrożeniowe
Produkt: Publikacja naukowa wraz ze standardem powielenia
Czas trwania: 16 tyg
Miejsce: Szpital im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu